Veri Ambarı Kullanım Alanları, Avantajları ve Dezavantajları

Veri ambarı kullanım alanları

Image by Gerd Altmann

Veri Ambarına Kimler İhtiyaç Duyar?

  • Karar verme aşamalarında çok miktarda veriyi analiz etmek zorunda olanlar,
  • Farklı kaynaklardan bilgi edinmek için özelleştirilmiş komplike işlem yapanlar,
  • Doğru kararlar vermek için sistematik çözüm arayanlar,
  • Çok büyük miktardaki verilerle çalışan ve sonuç üretmek için hızlı performans isteyenler,
  • Veri içindeki gizli desenleri, gruplaşmayı ve veri akışını keşfetmek isteyenler.

Veri Ambarı Hangi Alanlarda Kullanılır?

Havayolu:

Doğru personel tahsisi, uçuş karlılık analizi, sık uçuş yapan yolcu programı için tanıtımlar ve promosyonlar hazırlanması gibi konular için Veri Ambarı sistemi kullanılır.

Bankacılık:

Mevcut kaynakların doğru ve etkin bir şekilde yönetilmesi için yaygın bir şekilde kullanılır. Piyasa, ürün ve işlem performanslarının analizi için de kullanılmaktadır.

Sağlık Hizmeti:

Sonuçları tahmin edebilmek, öngörülere göre geleceğe dair stratejiler oluşturabilmek, hasta raporlarını oluşturabilmek ve bu verileri bağlantılı sigorta şirketleriyle, tıbbi yardım hizmetleri yapan kuruluşlarla paylaşabilmek için Veri Ambarı sistemi kullanırlar.

Devlet Kurumları:

Veri Ambarı sistemleri, bireylerin vergi, sağlık, kişisel kayıtlarının tutulması ve analizi için Devlet Kurumları tarafından özellikle istihbarat için kullanılır.

Yatırım ve Sigorta sektörü:

Bu sektörlerde Veri Ambarı, özellikle piyasa hareketleri ve müşteri eğilimlerinin analizi için kullanılır. Elde edilen veriler ışığında geleceğe dair öngörüler ve risk analizleri yapılır. Riskler kişilerin demografik özelliklerine göre ve sektörel anlamda çeşitlendirilir. Trendler takip edilerek yatırım alanlarındaki ilerleme ve genişleme tahmin edilmeye çalışılır.

Perakende Zinciri:

Veri Ambarı sistemleri perakende sektöründe yaygın bir şekilde kullanılmaktadır. Müşteri satın alma modellerinin tespiti ve analizi, promosyon ve tanıtımların hazırlanması, ürün ve hizmetlerin doğru fiyatlandırılması konularında kullanılır.

Telekomünikasyon:

Bu sektörde, ürün tanıtım ve promosyonları, satış ve dağıtım kararları için doğru ve etkin stratejiler oluşturabilmek için Veri Ambarı sistemleri kullanılır.

Konaklama ve Seyahat Sektörü:

Bu sektörde de özellikle reklam ve promosyon kampanyaları için kullanılmakla birlikte, müşteri hareketlerinin takibi ve geri dönüşümleri doğrultusunda hedef müşteri kitlesi oluşturmak için de Veri Ambarı modelleri kullanılır.

Veri Ambarı'nın Avantajları:

  • Veri Ambarı, işletme kullanıcılarına, farklı birçok kaynaktan gelen kritik öneme sahip verilere tek bir noktadan ve hızlıca erişim imkanı sağlar.
  • Veri Ambarı, çeşitli işlevsel faaliyetler hakkında tutarlı bilgi sağlar. Veri Ambarı, ayrıcı özel amaçlı raporlama ve sorguları da destekler.
  • Veri Ambarı, farklı birçok veri kaynağının bütünleştirilmesini sağlar.
  • Veri Ambarı, analiz ve raporlama sürelerini azaltır.
  • Veri Ambarı, kullanıcıların birçok kaynaktan toplanan veriye tek bir noktadan erişimini sağlar. Bu sayede birçok kaynaktan veri alma zamanından tasarruf elde edilmiş olur.
  • Veri Ambarı büyük miktarda geçmiş veriyi saklar. Geleceğe dair tahminler ve öngörüler için, kullanıcıların verileri farklı zaman aralıklarında analiz edebilmesine imkân tanır.

Veri Ambarı’nın Dezavantajları:

  • Yapılandırılmamış veriler için ideal bir seçenek olmayabilir.
  • Veri Ambarının oluşturulması ve uygulanması kolay bir süreç değildir.
  • Veri Ambarı hızlı bir şekilde zamanın gerisinde kalabilir.
  • Veri türleri, veri şeması, dizinler ve sorgularda değişiklik yapmak zordur.
  • Veri ambarı uygulamaları kolaymış gibi algılanabilir, ancak ortalama kullanıcılar için çok karmaşıktır.
  • Proje yönetiminde çok dikkatli davranılsa bile Veri Ambarının proje kapsamı her zaman artacaktır.
  • İşletmeler projenin uygulanması ve eğitimi için kaynak harcamak zorunda kalır.

Veri Ambarının Geleceği

  • Yasal değişiklikler ile farklı kaynaklardan elde edilen verilerin birleştirilme yeteneğinde kısıtlamalar olabilir. Bu farklı kaynaklar depolanması zor olan yapılandırılmamış veriler içerebilir.
  • Devamlı büyüyen Veri Ambarı sistemlerini inşa etmek ve çalıştırmak karmaşık olabilir. Bugünkü mevcut yazılımsal ve donanımsal imkanlar çok büyük miktardaki verilerin çevrimiçi tutulmasına izin vermemektedir.
  • Multimedya verileri metin veriler kadar kolay manipüle edilemezken, metinsel veriler bugünkü mevcut ilişkisel yazılımlarla kolayca elde edilebilirler.
İLGİLİ İÇERİKLER

Bunları da beğenebilirsiniz

İşinizi nasıl dönüştürebileceğimiz hakkında konuşalım!
Bizimle iletişime geçin
info@smartmind.com.tr